This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Grundlagen - Texturieren mit dem Bauwerkzeug
#1
Grundlagen - Texturieren mit dem Bauwerkzeug im Firestorm

Mit dem Bauwerkzeug lassen sich Texturen auf ein Mesh oder Prim legen.  Dabei können sowohl Objekt oder

Teilbereiche ausgewählt werden.

Es müssen 'Teile bearbeiten' und 'Fläche auswählen' markiert sein.

Anschließend mit der Maus die Stelle auswählen, die eine Textur bekommen soll.

Unter Textur sind weitere Anpassungen möglich. Die Planarfunktion ist unter Mapping zu finden.

  • Mapping
  • Vertikale, horizontale Skalierung
  • Rotation
  • Vertikal, horizontal Versatz
  • Wiederholung / Meter


Die Scharfeinstellung der Textur ist meistens sehr fummelig. 


Alles markieren: 

   

oder einzelne Elemente:

   

Neue Badeanzüge für Helga:

   
   
   
   
   
   
Coffee
Zitieren


Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste